Jak založit internetový obchod



internetový obchod



Jaké zboží chci nabízet, volba dodavatelů, platebních metod

Pokud plánujete založení internetového obchodu, asi už víte, jaké zboží budete prodávat. Pravděpodobně máte vybraného i dodavatele, od kterého budete zboží nakupovat. Zvolte si, jaké platební metody budete podporovat. V Česku je sice stále ještě nejoblíbenější platba dobírkou, ale čím dál používanější jsou i online platební metody jako je platba kartou nebo platba online prostřednictvím internetového bankovnictví velkých českých bank. Umožňuje Váš eshop přijímat takové online platby? Umožní motivovat zákazníka k online platbě odlišnou sazbou za různé platební metody?

Průzkum konkurence, doplnění sortimentu, konkurenční výhoda

Nezapomeňte si prohlédnout konkurenční internetové obchody, zvláště ceny a sortiment. Nechybí vám v nabídce nějaké hodně poptávané zboží? Pomocí statistik hledanosti ve vyhledávačích můžete zjistit, jaký sortiment zákazníci nejčastěji hledají a provést si tak od pracovního stolu během několika hodin zjednodušený průzkum trhu. S touto fází vám může pomoci i váš dodavatel internetového obchodu, který bude mít potřebné know-how.

Jaká bude vaše konkurenční výhoda?
Proč zákazník nakoupí u vás? Nemusí to být vůbec nejnižší cena na trhu. Nápadně nízké ceny působí někdy podezřele a často se objevují na e-shopech, které nepůsobí důvěryhodně. Může to být vysoká návštěvnost díky kvalitní optimalizaci pro vyhledávače, precizní grafické zpracování e-shopu vzbuzující důvěru návštěvníků, obchodní podmínky, vlastní doprava, exklusivní nabídka a mnoho jiných faktorů.


Doména

Na jaké doméně budu internetový obchod provozovat? Chcete zvolit doménu ve stylu www.levne-lednicky.cz nebo budete raději budovat vlastní značku a zvolíte doménu www.nazev-eshopu.cz? Klíčová slova v názvu domény jsou sice výhodná z hlediska optimalizace pro vyhledávače, ale stejně kvalitní optimalizace se dá provést i pro doménu, která klíčová slova neobsahuje. Doména obsahující klíčová slova navíc může působit účelově, případně snížit důvěryhodnost obchodu. Je vámi vybraná doména volná? Dostupnost českých domén můžete zjistit přímo u správce domény CZ http://www.nic.cz, generické (obecné, mezinárodní) a zahraniční domény nejsnadněji otestujete u registrátorů, například http://www.web4u.cz nebo http://www.forpsi.com.


Výběr dodavatele řešení internetového obchodu

Odolejte výhodným nabídkám typu „Můj nejlepší kamarád má syna, ten je teprve v osmé třídě a už to umí s počítačem tak, že strýc Karel úplně žasnul. Přes jarní prázdniny ti sfoukne takový e-shop, že budeš paf.“. Ušetříte si čas, špatnou pověst amatérské firmy, zklamání a energii, kterou budete pro rozjetí úspěšného podnikání ještě potřebovat.

Pokud nemáte kvalitní programátory, odolejte také hotovým volně stažitelným aplikacím. Budete potřebovat mnoho individuálních úprav a rozšíření – a tedy také někoho, kdo je bude umět realizovat.

Zvažte také nabídky firem, které nabízejí implementaci free (open-source) e-shopů. Zkuste si položit tyto otázky:
  • Proč tato firma nabízí volně dostupné řešení - není to proto, že nemá kapacity/schopnosti pro vývoj vlastního řešení?
  • Zná tato firma kód cizí aplikace natolik, aby byla schopná vyvinout potřebná rozšíření, moduly, úpravy?
  • Je tato zahraniční aplikace připravená pro provoz v českém prostředí, tj.  je plně lokalizovaný  e-shop i administrátorské rozhraní, je dodržena daňová legislativa, jsou možné online platby u českých úvěrových společností, lze e-shop propojit s českými katalogy zboží, ...?
  • Umožňuje toto řešení libovolný grafický vzhled e-shopu nebo si budu vybírat z několika předpřipravených univerzálních šablon?
  • Bude výsledek působit profesionálně a důvěryhodně?

Standardní komerční řešení internetového obchodu sice vyžaduje úvodní investici, ale na oplátku nabízí jistotu vývojářského týmu, který aplikaci dokonale zná a neustále ji aktualizuje podle současného vývoje a legislativy a na míru upravuje podle vašich potřeb.


Propojení s katalogy zboží

Propojení s katalogy zboží jako např. www.heureka.cz a www.zbozi.cz je zásadní. Tyto katalogy využívá pro srovnání nabídek e-shopů mnoho zákazníků, o které byste zbytečně přišli i v případě, že máte obchod jinak kvalitně optimalizovaný pro vyhledávače.  Ověřte si, že vaše řešení e-shopu podporuje export do českých katalogů.


SEO optimalizace internetového obchodu

Nepodceňte optimalizaci internetového obchodu pro vyhledávače. Co je platné, že máte kvalitní zboží za dobrou cenu, když vás zákazník nenajde. Dobrá optimalizace vám může ušetřit vysoké pravidelné platby za placené PPC kampaně. SEO optimalizaci musí v prvé řadě podporovat řešení internetového obchodu. Zkontrolujte zejména, jestli váš e-shop podporuje technologii hezkých uživatelsky definovatelných URL adres a jestli pro každou stranu generuje správný a unikátní titulek, popis, klíčová slova, nadpisy a jestli generuje soubor sitemap pro roboty. Pro kontrolu SEO optimalizace můžete použít např. http://seo-servis.cz. Tyto informace je dobré si zjistit před spuštěním e-shopu. Pokud e-shop nepodporuje například hezké URL adresy a v budoucnu změníte řešení internetového obchodu, budete muset začít budovat PageRank (hodnocení) stránek znovu od začátku, protože se změní všechny URL adresy vašeho e-shopu. Dodavatel řešení internetového obchodu vám také poradí, jak zadávat obsah e-shopu, aby se vaše zboží řadilo na co nejlepších pozicích ve vyhledávačích.


Analýzy, statistiky návštěvnosti, placené kampaně

Ve vašem internetovém obchodě potřebujete nástroj pro analýzu návštěvnosti, abyste mohli sledovat úspěšnost SEO optimalizace a návratnost placených kampaní. Současným standardem v této oblasti je bezplatný nástroj Google Analytics, který poskytuje velice kvalitní grafické analýzy návštěvnosti. Dobrý provozovatel platformy pro e-shop vám do Google Analytics také zdarma integruje podporu sledování konverzí (objednávek) e-shopu.


Udržte si spokojeného zákazníka, rozesílejte newslettery

Zákazník u vás nakoupil, o průběhu a stavu objednávky byl pravidelně informován, s nákupem byl spokojen. Vycházejte mu vstříc při reklamacích, dodržujte dohody, pozitivně komunikujte v případě potíží. Rozesílejte pravidelné newslettery s akčními nabídkami. Samozřejmostí je možnost automatického samostatného odhlášení z odběru newsletterů – chcete udržet kontakt se zákazníkem, ale nechcete jej obtěžovat. Udržte si spokojeného zákazníka a udělejte maximum, aby příště nakoupil zase u vás, doporučil vás přátelům a v diskusích zanechával pozitivní reference.

Jak můžu snadno a rychle začít prodávat zboží na Internetu?

S e-shopem Fast-Shop.cz můžete začít obchodovat během 24 hodin od 190 Kč měsíčně.

Hodně štěstí ve vašem internetovém podnikání!

internetový obchod NetNews eShop

internetový obchod

Proč my?

 

Jednoduchost

JEDNODUCHÉ OVLÁDÁNÍ

Zjednodušování je naše posedlost.

STABILITA

12 let vývoje a podpory.

VŽDY AKTUÁLNÍ

Automatické, pravidelné aktualizace.

 

Styl

MODERNÍ DESIGN

Aby si vaši návštěvníci řekli: WOW!
PROFESIONÁLNÍ FOTOGRAFIE

Interiéry, exteriéry, postprodukce.

VARIANTNÍ NÁVRHY
Několik variant grafických návrhů.

 

Funkčnost

RESPONZIVNÍ WEBY

Připraveno pro tablety a mobily.
SOFTWARE JAKO SLUŽBA

Zajistíme vše potřebné.
SEO OPTIMALIZACE

Výborná podpora SEO, statistiky.

Vybraní klienti


Podporovaná řešení